Hey guys, I'm creating a game with 3 characters. 2 characters need to be slow and 1 needs to be fast. I'm almost done but I have a problem with making the third character run fast since I don't use the move() method to move the player.
This is how I move:
Is there a way to increase his movement speed? But not by doing something like: setLocation(getX()+2,getY()); because I don't want the actor to skip blocks.
if(Greenfoot.isKeyDown("right")){ setRotation(90); //Controleer of er rechts van de speler geen water is, als dit niet zo is loop naar rechts. if(dijkrechts != null || (genieY >=38 && genieX != 49)){ setLocation(getX()+1, getY()); setGenieImage(); } } else if(Greenfoot.isKeyDown("up")){ setRotation(0); //Controleer of er boven de speler geen water is, als dit niet zo is loop naar boven. if(dijkboven != null || genieY >=38){ setLocation(getX(), getY()-1); setGenieImage(); } } else if(Greenfoot.isKeyDown("left")){ setRotation(270); //Controleer of er links van de speler geen water is, als dit niet zo is loop naar links. if(dijklinks != null || (genieY >= 38 && genieX != 0)){ setLocation(getX()-1, getY()); setGenieImage(); } } else if(Greenfoot.isKeyDown("down")){ setRotation(180); //Controleer of er onder de speler geen water is, als dit niet zo is loop naar beneden. if(dijkonder != null || (genieY >= 38 && genieY < 47)){ setLocation(getX(), getY()+1); setGenieImage(); } }